'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Thursday, September 27, 2012

BENTANGAN BELANJAWAN 2013




Anu arr membentangkan bajet 2013 semalam. (Baca Sini) Janji-janji ditaburi. Nampaknya Anu arr sudah jadi gila dan tak sabar-sabar nak jadi PM. Bagi Anu arr walaupun dalam mimpi, dia tidak peduli asalkan dia adalah Perdana Menteri.

Setelah bertahun-tahun Anu arr memperjuangkan kepentingan peribadinya melalui politik, ramai rakyat sudah sedar bahawa segalanya hanyalah bohong belaka, segalanya dusta semata. Janji 16 September pun tidak terunaikan. Anu arr adalah 'Raja Pembohongan'.

Anak Muda juga sudah tidak lagi percaya pada pembohongan Anu arr. Kerana itu dalam pemilihan kampus, kumpulan penyokong pembangkang telah tewas. Ini sebagai petunjuk bahawa sudah ramai mahasiswa beralih arah dan turut menyokong kerajaan.


Aihh! Yerk! Kerayanth! Ada jugeq urag hork beginiq yerk? Nasib baik de tepat kiteq tarok !

No comments: