'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Friday, October 11, 2013

WOK KETUA WANITA, WAN AMIZAN KEKAL TIMBALAN

Ketua Wanita dan Timbalan Ketua UMNO Bahagian


Wok Norhelan mahmud dijangka akan kekal pertahankan jawatan Ketua Wanita Bahagian (Klik Sini) manakala Dato' Wan Amizan juga dijangka akan mengekalkan jawatannya sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut dalam pemilihan bahagian tidak lama lagi.

Menurut sumber,soal selidik mengenainya yang dilakukan secara rambang sejak beberapa minggu lalu mendapati kedua-kedua mereka masih kekal popular dikalangan ahli UMNO berdasarkan prestasi kerja yang mereka jalankan selama ini.

Memang tidak dinafikan ada pihak yang tidak berpuas hati namun berdasarkan koleteral majoriti ahli masih menyokong dan memerlukan mereka sekurang-kurangnya untuk sepenggal lagi. Yang lebih penting adalah komitmen dan kejayaan tugas mereka dalam menghadapi PRU lalu masih sangat diperlukan dalam menghadapi PRU14 akan datang. Kita lebih bimbangkan PRU dari pemilihan peringkat bahagian yang berlangsung sekarang ini. Apalah maknanya menang di pemilihan bahagian namun gagal memenangkan calon dalam PRU14 akan datang.

Berikanlah sokongan kepada mereka untuk memastikan kemenangan BN dalam PRU14 kelak. Kejayaan dan kesetiaan mereka terhadap parti sudah teruji dan pengorbanan mereka masih diperlukan lagi.

Urang de rullug tetu masih nok dimeq ni memipin. Hark yang tork nok tu siket amart yok?

2 comments:

Anonymous said...

Salam UD,

Sekarang bermastautin di mana Ye?

Norhelan ok di kekal dan tidak Si Dompok.

Say YES To MS Norhelan But Say NO To Dompok alias Wan Amizan, your time is up also right time to go peacefully. I sugest you Dompok go to " memondok".


Anonymous said...

aku tak emboh urang lamek ni doh yok.Lama amat doh demek ni berkuasa nyek.keknya demek aje yg dapat tanohnya yok.kita ni gedubey jugek yok