'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Sunday, February 27, 2011

PERANG BLOGGER DI KERDAU




Marilah kita bersama berdoa semoga blogger MelayuRaya Daily @ Dato' Azizan Yaakob akan segera sembuh dan pulih semula untuk menyemarakkan rangkaian blog di Jerantut. Suara blogger Jerantut sudah semakin lesu dan layu dan sudah tidak ceria seperti ketika beliau mula memeriahkan media sosial Jerantut dan membangkitkan suara-suara yang perihatin kepada UMNO dan rakyat bahagian ini.

Pagi ini sewaktu saya menghubung anak beliau, beliau masih belum sedarkan diri akibat dari serangan stroke pada awal pagi semalam. Ganguan kesihatan beliau ini juga menganggu blog utama beliau MelayuRaya Daily dan beberapa blog lainnya termasuk yang meneraju blog Jerantut selama ini. Marilah sekali lagi kita bersama berdoa untuk beliau sembuh semula dengan segera bagi menyumbang kepada masyarakat.

Hari ini PM dijadualkan melawat DUN Kerdau. Beliau dijadualkan melawat Jengka 23, Jengka 22 dan Jengka 25 bermula seawal pukul 10 pagi ini. Beliau dijadualkan tiba di Jengka 23 dengan helikopter. Selain itu beliau juga dijadualkan bertemu dengan pemimpin-pemimpin di 10 kampong tradisional dalam DUN Kerdau di kampong Batu Sawar pada sebelah petang nanti.

Ramai blogger dari pro kerajaan dan ramai juga blogger dari pro pembangkang yang telah dan akan berada di DUN Kerdau sepanjang PRK DUN Kerdau ini. Mereka akan memeriahkan PRK DUN Kerdau ini nanti. Mereka akan berentap. Dalam PRU 12 lalu, para blogger pro pembangkang berjaya mendominasikan dan mengawal media sosial negara. Khabarnya sejak akhir-akhir ini bogger pro kerajaan sudah mula membuat kebangkitan.

Pemimpin pembangkang jangan sesekali cuba menyalahkan pihak blogger pro kerajaan kerana tulisan mereka yang dianggap fitnah kerana dama PRU12 lalu mereka menang kerana penguasaan mereka didalam media berkenaan. Apakah blogger pro pembangkang akan halal dan blogger pro kerajaan akan diharamkan juga?

UD ada seorang dua kawan sebagai blogger tersohor dan dengan mengekor bontot BH berharap dapat menjalin hubungan erata dengan mereka itu kelak. Jadi, UD nak ikut dan meraikan kemeriahan bersama blogger. Harapkan WZWH tentu tidak akan kemana-mana pun, selain dari menepuk dada dan berkata' aku keturunan bendahara....' keh keh keh!

2 comments:

Anonymous said...

Salam.Bila lagi nak diadakan PRK di dun Tahan? huhu bagus jugek kalau ada PRK di dun Tahan ni banyak jugek masuk duit untuk pembangunan.Semoga YB dun Tahan mengundurkan diri untuk memberi laluan PRK.Dia pun bukan berfungsi sebagai YB jugek.Ada dia pun tak ada makna.Tapi kalau dia tak ada lagi baik huhu

uRag dRrulug said...

Salam anon,

Aku sukung dieq tork jadiq yang berhurmat lagiq, tapi akuq tork nork mendoa hark yang tork muleq tuh......