'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Monday, June 20, 2011

PAS DAN HAMPAS

Badan macam badan Anwar, muka iras-iras Anwar. Konek tu kita kena tanya Kak Jijah kerana dia yang lebih arif, hehe! Hwaaaaa!! Oh Sara!!!! Oittt! Terkezut tuan SU, kehkehkeh!


Tak lama dulu di Terengganu mereka amalkan bersembahayang 2 imam, imam UMNO dan imam Pas. Ketika itu Pas mengkafirkan orang-orang UMNO. Bersembahayang terpaksa dipisahkan dengan 2 imam. Kenduri orang UMNO orang Pas tak hadir walaupun rumah dalam kampong sama atau bersebelahan. Orang-orang UMNO dikaffirkan. Sembelihan orang UMNO juga diharamkan orang Pas memakannya. Anak orang UMNO juga diharamkan berkahwin dengan orang Pas. Begitulah dalamnya pengaruh keagamaan Pas yang hanya menghalalkan mereka dan mengharamkan orang lain.

Kemudian Pas beransur-ansur berubah. Walaupun kerajaan UMNO masih diharamkan dan syurga hanya untuk orang-orang Pas sahaja tetapi bantuan yang kerajaan UMNO berikan mereka halalkan memakannya. Wah! Islam sudah mula berpilih-pilih. Hukum Islam juga sudah berbeza untuk orang Pas dan orang UMNO. Sehingga kita dengar apa yang diterima oleh orang UMNO diiktiraf sebagai rasuah yang haram sedangkan benda sama yang diterima oleh orang Pas diiktiraf sebagai hadiah yang halal. Sehingga jika mengundi Pas akan masuk syurga dan undi UMNO masuk neraka. Wah! Makin mudah untuk masuk syurga dengan Pas, mungkin tanpa perlu beramal ibadahpun tidak mengapa asalkan mengundi Pas dalam pilihanraya sudah memadai.

Mungkin juga para pemimpin Pas boleh me'rekomen'kan kelas-kelas syurga yang tertentu untuk para pemgikutnya kelak. Bukan bodoh yang menipu itu, tetapi yang bodoh adalah yang mempercayai dan membiarkan dirinya tertipu.

Dulu slogan Pas untuk membangunkan negara Islam dan melaksanakan hukum hudud, namun apabila mereka sedar betapa sukarnya untuk melaksanakan hukum hudud itu maka mereka menyalahkan orang lain dan kemudian mengubah kepada dasar baru iaitu negara kebajikan. Janji negara kebajikan tentu lebih mudah dan menjanjikannya juga pasti lebih mudah. Atas nama kebajikanlah boleh Nik Aziz lepaskan Mat Sabu dari kes khalwat di Hotel Perdana bilik 121 dulu. Jika dilaksanakan hukum hudud, dah tentu 'kontot' 'kotay' Mat Sabu kena potong, hehehe!

Orang kata syurga dibawah tapak kaki ibu. Itu hanya khiasan, jadi tak perlulah mengintai dari celah kedua kaki ibu hanya untuk melihat syurga kerana syurga itu bukan syurga kita tetapi adalah syurga bapa kita.

Hehehe! Selamat hari bapa. Tahniah kerana berjaya memberi nikmat kepada kaum ibu dengan mengindahkan syurga ibu yang sebenarnya adalah milik bapa. Banyak-banyak bapa yang ada hanya 1 syurga. Sedikit-sedikit bapa yang ada 2 syurga. Kadang-kadang saja bapa yang ada 3 syurga. Jarang-jarang bapa yang ada 4 syurga. Untung juga Anwar kerana ada syurga 2 pintu, hehehe! 

Fatwa Pas, kes rogol (juga liwat agaknya) mesti dengan 4 orang saksi. Adakah perogol hendak merogol dihadapan orang ramai bagi membiarkan dia dituduh dengan 4 saksi itu? Perogol akan bebas kerana tiada saksi dan yang dirogol akan dihukum kerana memfitnah sebab tak ada 4 saksi. Maka akan selamatlah Anwar Berahi dari kerja kotornya tambahan pula gerakan 'Bersih' sedang menganjurkan tunjuk perasaan untuk membersihkan Anwar Berahi dari tuduhan mengotorkan 'saluran septik tank' Saiful.


Aih! Kerayanth yok? Ade jugeq urag hark yang gemo masuk pintu belakang. Ishh! Habat amat yok! Kalau setakat bawok lariq anok dare urag, bulih tahan kireq lagiq yok?

4 comments:

Anonymous said...

Sara???? SU???? Apa kena mengena ni? Ace citer...ace citer.....!!

Anonymous said...

sara su pun tak tau ke, itulah perempuan simpanan dato zali sulaiman. su bhg jtut.ada di kl sara tu.

Anonymous said...

sapa yg bwk lari ank dare org nih...he he he....!!! kena juge yek...

Anonymous said...

aku boikot blog ni..gambar ni mmag ptut diprovoke sebab dia menujukkan benda xsenonoh dan boleh memberi pegnaruh negatif kepada yang melihatnya!!!