'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Friday, January 25, 2013

MANYAK SILAPP...





Ini kisah tonggeng bontot kepada gambar PM DS Najib tidak berapa lama dulu. Rakyat yang waras sememangnya mengutuk perbuatan berkenaan. Marah bagaiamana sekalipun adalah tidak wajar menunjukkan kebencian sedemikian rupa. Selain dari bukan budaya bangsa kita, perbuatan berkenaan sebenarnya hanyalah menunjukkan kebodohan diri sendiri. Bahkan ibu bapa juga dianggap tidak pandai mendidik anaknya.

Anu arr juga sangat marah kepada remaja tersebut kerana melakukan perbuatan berkenaan. Namun marahnya bukan kerana remaja berkenaan bersikap kurang ajar kepada Perdana Menteri Malaysia, tetapi adalah kerana remaja berkenaan tidak melakukan perkara berkenaan dihadapannya.

Anu arr yang umum sudah sedia maklum terlibat banyak kali dengan seks songsang dan meliwat sudah tentu tidak dapat menahan gelora asmaranya apabila terlihatkan bontot remaja berkanaan yang montot itu. Tidak hairanlah dalam waktu terdekat remaja berkenaan akan dilatih untuk jadi seorang aktivis yang akan membantu beliau mencapai cita-citanya serta kemuncak syurga nikmatnya. Ayaaa! Manyak Silap woooo.....

Hehehe! Hanjenq hark yang sudah sekali makanth taik tentu endok makanth lagiq, kalau tidok makanthpon akanth cium jegeq, yok?


1 comment:

Anonymous said...

dasar pemain jubor, jubor juga yang dia hendak....