'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Tuesday, June 1, 2010

hek hek hek..(bunyik sukek urag drrulug)


Blog Politik Jerantut menulih pasa cas keting. Dime baca di sinin. Katanya ade loh lagig kerije urag berkenaan hak nok cas keting ke KW Wok Kelabu tu. Wok Kelabu napoknya buak budo aje. Mungkin dia nak tingok kemana Siti Ajo nok pegi, ame Siti Ajo saloh langkoh karang tentu dia akan pancung jugek.

Dengo kabo puok-puok Bazin menyukung kuat Wok Kelabu nih. Hai Weh! Lumatlah Siti Ajo nanto kena cincang macam daging cincang hak jual de pasor tu.

Dengor kabornye, memang Wok Kelabu dah siasat ada kije-kije nak mencantas dia nya di sebelah Ulu Cheka. Maka nampok selalulah sapa nye dibelakang Siti Ajor ni. Urang katek, bangkai gajoh tak buleh de tutup dengan daun sehelai. Tapi aku nak katek juge, taik hok yang dime bee-rok tu pun tak buleh de tutup dengan daun sehelai jugek.

Napoknya ada urag nok carik makan...joh pecoh yu kenyang...hek hek hek..(bunyik sukek urag drrulug)

4 comments:

Anonymous said...

uRag dRrulug,

How are You?. Saje nak tanya sape di belakang siti Hajar tu ?. Kedua , nape nye awak ketawa hek...hek...heek, macam bunyi orang lekat tulang baung ke, ikan tomem masak asam rom biji getah je?.

Siti hajar jangan tikam belakang anak cikgu Mahmud tu, nanti dia mmerupa Pol Pot ( posting dato' azizan) habis awak dipancas. Hidup Wok kelabu!!!!!!!.

TQ.

uRag dRrulug said...

mune tok sukung siti situ sana sini tapi kume sukung dato azizan, kume akan pancas siti tapi akan angkat dato azizan

MAT SOP P.T said...

hidup wok kelabu,
hancur wok itam
hidup dato azizan
hancur dato amizan
hidup dato gahzali
hancur dato nadzri
hidup dato shukri
hancur kamarulzaman
hidup tengku lan
maka hancur lah jerantut kalah undi nya pru13.

yang penting hancur kan dompok. hancur dompok majulah umno di jerantut.

WZWH said...

Salam Mat Sop PT,
Saudara menghadapi masalah mental politik. Saudara tidak boleh menghadapi kenyataan realiti politik Jerantut yang YB Dato' Wan Amizan berada pada zaman kemuncak dan kegemilangannya. Semua orang Jerantut, Pahang dan Malaysia tahu YB Dato' Wan Amizan adalah "Ketua Bahagian De Fakto UMNO Bahagian Jerantut". Bila Tuanku Sultan Pahang bertitah," Dato Wan Amizan is the richest KP in Malaysia". Apa lagi saudara Mat Sop PT nak cakap...? Anda akan sakit mental jika cuba menafikan kenyataan politik ini.