'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Sunday, December 2, 2012

JERANTUT MENOLAK PAS YANG SESAT DAN MENYESATKAN......




Kerakusan Anwar dalam politik membuatkan orang sedia memanggilnya sebagai 'Binatang Politik'. Namun panggilan 'Setan Politik' juga wajar untuk beliau yang sanggup lakukan apa saja demi mencapai kuasa dan pengaruh.

Imej diatas adalah kenyataan kerasnya terhadap Pas sewaktu beliau berkuasa dalam Kerajaan sebagai Menteri Kewangan. Saya tidak lagi ingin pertikaikan kenyataan Anwar itu kerana sedar bahawa Anwar tentu akan berikan seribu alasan untuk membetulkan dirinya. Mungkin Anwar akan kata; Tu siapa yang tulis tu? Akbar Utusan Melayu ka? Berita Harian ka?.....atau mungkin juga Anwar akan kata kenyataannya diputarbelitkan oleh pihak akhbar yang menyokong Kerajaan. Kalau tidak pun mungkin akan salahkan mesin cetak yang salah mencetak.

Paling tidak Anwar akan kata; .....itu bukan saya....bukan kenyataan saya....nampak macam kenyataan saya tapi kenyataan itu lebih buncit dari perut saya....kenyataan itu lebih buncit dari kenyataan saya. Kemudiannya  Kak Jijah dengan pantas akan membuat kenyataan bahawa...'saya kenal mulut dan lidah Anwar....kenyataan itu bukan kenyataan Anwar sebab lidah Anwar tidak se'bengkok' yang kita nampak dalam video klip tersebut.

Sekali lagi, kita bukan hendak pertikaikan Anwar, yang kita pertikaikan adalah Pas. Kenapa Pas yang dulunya berani menentang Anwar ketika beliau dalam Kerajaan kini sudah tidak lagi mampu melawan. Apakah Nik Aziz dan Hj Hadi sudah di'liwati' Anwar? Apa benarkan Anwar benar-benar anu-gerah Tuhan? Anwar Imam Mahadi sebagaimana yang didakwa oleh Ostad Badrol Amin Al-Atotti (Atot - istilah Orang Asli kaum Batek adalah bersenggama, mengadakan hubungan seks...)

Nampaknya Pas sudah semakin dayus. Hanya kerana ingin menjaga kepentingan peribadi pemimpin mereka sendiri mereka sanggup gadaikan perjuangan mengangkat martabat Islam (bukan Isle seperti kata Nik Aziz). Jika Pas sudah tidak perjuangkan Islam, meninggalkan hudud dan perjuangkan 'Negara Berkebajikan' apakah maknanya lagi kerana Pas sudah meletakkan dirinya sama seperti UMNO malahan berada dibelakang UMNO kerana memberi kebajikan kepada rakyat adalah usaha yang sudah UMNO jalankan sejak lama dulu. 

Tidak perlukah kita terus menyokong Pas apabila Pas sudah tidak lagi perjuangkan Islam bahkan kini tunduk dicelah kangkang DAP? Pas yang dulu menghukum UMNO kafir kerana bersahabat dengan MCA kafir zimmi namun kini Pas sendiri sudah bersahabat bahkan ditindik hidungnya oleh DAP kafir harbi. 

Nampaknya masa depan politik Tuan Ibrahim Tuan Man di Pahang jadi semakin gelap. Demikian juga dengan Dr. Hamzah bakal calon Parlimen Jerantut. Pas tidak lagi dapat diterima oleh rakyat negeri Pahang khususnya di Jerantut yang nyata lebih bijak memilih untuk tidak percayai perjuangan Pas selama ini.


Kerayanth oihh! Urag Temeling tulok Pas. Beliwat.....nye tulok jugeq peliwat hark tarok urag pecaya lagig dorh!










9 comments:

Anonymous said...

Kas tak Kenal mana satu orang ulu yang macam lembu seperti yang tulis rencana ni.
Lembu sungguuh.

uRag dRrulug said...

Ini lah cara pembangkang, jika tidak menyokong mereka maka sanggup mereka labelkan yang bukan2, tak hairanlah jika pemimpin mereka anjurkan doa kemusnahan kepada orang lain. Entah apa akan jadi jika mereka berkuasa,mujurlah Allah lebeih mengetahui dan tidak akan sesekali memenangkan orang2 yang zalim....

Orang Ulu said...

puak2 tu suka2 je panggil org lain lembu sdgkan merekalah yg lembunya....yang menurut kata DAP..kalau tak masakan mereka sanggup berguling2 tgh jalan menyekat perjalanan Sultan Perak di K.Kangsar dulu.....Pas itu lembu...PKR itu lembu...hehe

Anonymous said...

Bebudak pembangkang tu mmg bangang, pencacai pencuci lubang skunyit Anuar Berahim.....

Kutukan Dewata said...

bengong sungguhlah pencacai pembangkang ni.lembu pala hotak dia.

sayang pasni,nama aje ramai ulamak.ulamak tahi kucing!!!

mendoakan kemusnahan orang bukan yang disuruh oleh Allah.malah Allah pernah menurunkan ayat menegur Rasulullah yang mendoakan yang tidak baik kepada puak .

mengaku aje ulamak tapi tak habis belajar!!!

Anonymous said...

Ya urag2 drulug semue..
deme truihla sokong UMNO sampai bile2 poinn..dah berkarat otok dengain daki UMNO kan..tok buleh nok kabo mendela..

cume aku nok tanye deme sket..deme semua ingat dok bile deme dapak (dapat)karan (eletrik) 24 jam kat rumoh2 deme?kalau deme lupe takpe,aku bagi refresh balik..tahun 1999 kan..lepah umno sikit lagi nok kaloh dengan pas masa PRU tahun 1999 tu..mase tu buleh pulok bagi karan 24 jam ke deme..siap hantor tiang dengai helikopter lagi..

sebelum tahun 1999 tu deme urag drulug langsung puok2 tu tok nampok..

jadi deme pikirlah sendiri ye..

Anonymous said...

ye ke

uRag dRrulug said...

So, apa masalahnya? Apa2 pun yang melakukan pembangunan itu adalah kerajaan UMNO BN tidak sesekali Pas yang wakil rakyatnya hanya tidur dan mengumpul duit sedekah ceramah...kehkehkeh....nampak sangat pendek akal dan bodohnya anon yang beri komen diatas ni, mun gkin hingus dia masih meleleh lagi dan ubun2 masih lembut, hikhikhik...takebeer!!!!

Anonymous said...

maknenyer beliau admin yg bijak pandai ni...pemimpin ameno deme tu nampok deme urag drulug mase deme nok kaloh jer..sebelum tu lantoklah nok jadi mende pon..aku tetap jadi calon lagi,duit peruntukan aku sapu juge heheheh..
bodo la urag2 yg tok sedor lagi..kene tipu hidup2 sejok merdeka tahun 1957 ...

hidup urag druluggggggg