'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Sunday, December 9, 2012

PARTI ISLAM SEMALAYSIA BUKANNYA PAS TAPI PIS



Puak-puak pencacai Pas selalu sebut pasal UMNO tidak gunakan nama parti dengan bahasa Melayu sebab UMNO tu kononnya bahasa 'omputis'. Tapi bagaimana pula dengan Pas? Parti Islam Semalaysia....sepatutnya bukanlah Pas tetapi Pis....Eloklah tu....Pas....Pis....Pus....

Sumber kewangan penceramahnya adalah dari duit kutipan setiap kali berceramah. Ceramah mereka memang panas sebab dari mula hingga akhir penuh dengan caci maki. Begitu juga jasad mereka dikemudian hari akan dilontarkan kedalam neraka yang panas membakar. Merekalah kaum yang menjual agama kerana mencari kehidupan mereka.

Terkini, dalam perebutan jawatan didalam parti Pas...opppp! Parti Pis, mereka juga sudah menggunakan wang untuk membeli undi. Selama ini mereka menuduh UMNO dan parti komponen BN yang melakukannya dan sudah tentu mereka memnghukumkannya haram, tetapi apabila mereka sendiri yang melakukannya maka mereka hukumkan sebagai halal dan sedekah bukannya rasuah.

Memang mudah jika hukum agama kita yang menentukan. Kerana itulah dulu senang-senang saja puak-puak ini menghukum orang UMNO sebagai kafir bahkan sembahayang yang diimamkan oleh orang UMNO juga tidak sah. Sedangkan dalam Quraan tidak tercatat sama sekali hal sedemikian.

Mungkin puak-puak Pis ini merasakan bahawa mereka adalah insan pilihan Allah. Mungkin juga mereka merasakan bahawa Pis itu adalah Islam dan Islam itu adalah Pis. Sedangkan sebenarnya mereka itu adalah orang-orang yang sesat dan menyesatkan.

Dalam rancangan 'Permintaan Untuk Kaum Ibu' ini kami siarkan lagu untuk puak-puak Pis yang rela berguling-guling tengah jalan tu.......hehehehehe...







7 comments:

Anonymous said...

hahhaha ko lah yg bangang... PAS tu asalnya dimabil dari singkatan ejaan parti islam semalaysia dalam bahasa jawi, parti "huruf pa, islam huruf alif, semalaysia , sin, jadi jika diambil huruf pertama jadilag pa, alif dan sin, bacanya PAS....dari nama pas bahawa jawi diagungkan....ko faham ke bangang

uRag dRrulug said...

baso bodo....kalu eja jawi apasal eja rumu Pas? eja lah jawi...parti Pa Alif Sim ke Pa Alif Lam Ta ka, aku peduli apa......hehe

Anonymous said...

tu la...
buat tulisan ikut hati bukan ikut akal..
tulis ikut hasad dengki...
bila orang betulkan tak nak terima plak...
lebih baik berubah kepada kebaikan
semoga Allah membuka jalan untuk hambanya..

Anonymous said...

sakai umno

uRag dRrulug said...

Ingatkan puak2 Pas ni baik agamanya dan tidak mancaci maki, rupanya caci maki memang jadi makanan mereka pagi petang, ekekekek....Pas Pis Pussss

Kutukan Dewata said...

pas kalau eja jawi akan jadi pasikun.pasikun maknanya kapak.

kerana pas ramai kat kelantan maka malulah nak tulis jawi.takut jadi parti kapak bungkus!

lagi pun ramai ahli pas tak pandai jawi!he!he!he!

Anonymous said...

Malas nak komen. Tak nak terima hakikat. Payah