'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Monday, February 28, 2011

DOAKAN PEMIMPIN BLOGGER JERANTUT .......





Hari ini saya menyertai sahabat-sahabat blogger lain di Kerdau, cuba belajar dari mereka bagaimana menghadapi peperangan maya @ perang siber. Nasib baik ada  sedikit bantuan dari 'abang Braveheart' untuk memberi panduan dan jalan. Harapkan UMNO Jerantut, mereka masih lagi gelap mata dan buta IT. Harapkan Dato' Azizan yang selama ini banyak memberi sokongan, beliau masih di Hospital dan menerima rawatan selepas melakukan pembedahan di Hospital di Kuala Lumpur.

Sayangnya, Jerantut tidak lagi akan meriah dengan media barunya nanti. Siapa yang dapat menggantikan MelayuRaya Daily? Sudah tentu beberapa lagi blog di Jerantut juga akan tidak lagi aktif selepas ini. Semoga Dato' Azizan Yaakob akan segera pulih nanti, marilah kita bersama mendoakannya.


1 comment:

Anonymous said...

Salam tuan UD & MUT...,

DOAKAN PEMIMPIN BLOGGER JERANTUT .......

Al Fatihah, diatas pemergian Allahyarham Dato' Azizan Yaakob semoga rohnya berada disisi para syuhada. Amin...

Akurk ingat ong nirk dorh tork sukerk lagirk nork berkisoh disinirk. Akurd dengork ong nirk lesu ajerk.

Nak perkatakan serba sedkit mengenai PRK DUN Kerdau, tapi nampaknya tak berapa jauh dengan DUN Tahan. Calon bagi DUN Kerdau tuan Syed Ibra, pada pandangan Banir bukan calang2 untuk ditolak oleh para pengundi... Sebagai seorang warak pansihat agama kepada YAB DS Adnan MB Pahang, tentunya amat prihatin terhadap masyarakat yang memerlukan. Berilah pertolongan sekadar termampu. Jangan main acah2, ingat PRK ke 13 hampir menjelang. Kemenangan di prk diharap kemenagan berganda di PRU akan datang.

Pang5 Banir. Melihat di DUN Merlimau, isnyaAllah menyebelahi BN.