Hotel Zenith di Kuantan,
milik penuh Syarikat Zuriq yang akan membina bangunan begini
di Lembah Tembeling dalam angan-angan pembangunannya
Kata dia:
Bagi orang Jerantut peminat blog cyberpolitik sudah tentu tertanya-tanya apa sudah jadi dengan blog Suara Prihatin UMNO Jerantut (SPU) lama menyepi tiada posting selama 6 hari. Biasanya 2 hari sekali posting review mengulas posting blog-blog Jerantut.
Kata saya:
Cuti rehatlah tu agaknya
Kata dia:
Adakah blog SPU sudah bertukar pengurusan lagi? Atau SPU sudah insaf untuk mengkritik WZWH lagi. Tiada modal dah agaknya. Sejak WZWH berblog dari April 2010 hingga sekarang selalu WZWH menjadi bahan posting SPU.
Kata saya:
Mungkin juga bertukar pemilik sekali lagi. Insaf mengkritik WZWH rasanya tidak sebab WZWH itu adalah permainan dia. Mungkin dia kesian dengan WZWH kerana sejak kebelakangan ini pembaca WZWH semakin berkurangan. Mungkin dia sedang fikir bagaimana nak bantu naikkan kembali jumlah pembaca WZWH itu.
Kata dia:
Satu lagi blog yang ikut pattern SPU ialah blog Urag Drrulug (UD). 90% dari 125 posting blog UD suka menyentuh isu yang melibatkan WZWH. Ada orang kata blog UD ini wujud untuk "demonise" WZWH. Apa yang WZWH fikir dan cadangkan untuk kemajuan Ulu Tembeling, DUN Tahan dan Jerantut diperlekehnya. Semua tidak kena, ada motif udang di sebalik batu kata UD.
Kata saya:
WZWH juga adalah alat permainan UD. UD suka tengok WZWH dikejar ayam, hehe! Mustahil blog UD diujudkan untuk 'demonise' WZWH kerana UD lebih dahulu ujud sebelum WZWH, lainlah jikalau UD selepas WZWH. UD bantah cadangan WZWH kerana nampak sangat WZWH ni kurang bijak (bukan bodoh), contohnya; bagaimana nak tentukan lebah bersarang hanya di pokok Tualang saja dan begaimana nak pastikan lebah-lebah itu hanya menghasilkan madu yang bergred 'A' dan bertaraf antarabangsa? Hehehe! Orang asli pun tahu itu mustahil, kehkehkeh!
Kata dia:
Blog UD kreatif dengan satirikal ceritanya siap dengan foto-foto sarcastic termasuk video. Sudah tentu pembaca Jerantut cukup terhibur membaca postingnya. Begitu juga blog SPU sungguh pandai celotehnya. Pun ramai pembaca Jerantut meminati penulisan dan gaya bahasa SPU.
Kata saya:
UD ni memang bijak orangnya dan lebih dewasa dari WZWH, tentu sekali panjang akalnya. Walaupun SPU lebih dahulu berblog tetapi SPU tetap menghormati UD dari banyak segi dan bersegi-segi. Selama ini WZWH telah silap menilai UD kerana selalu memperkecilkan UD.
Kata dia:
Apa sudah jadi bila SPU dan UD membisu. Ada orang kata UD sudah jumpa YB Dato' Wan Amizan kerana ada hal personal. UD pun pernah komen dalam blog WZWH cakap mahu jumpa ADUN Tahan. Mungkin selepas jumpa ADUN Tahan gamoknya UD sudah tidak berapa minat menulis blog lagi dan senyap sampai sekarang (ekekekeke...)
Kata saya:
Mula-mula dulu memang ada UD nak jumpa dengan YB. Dompok, tapi YB Dompok juga silap membuat penilaian dana tidak endahkan UD. Tiba masa YB Dompok nak jumpa UD, memang UD bersedia tetapi bergantung kepada apa tawaran yang mampu diberikan. UD berhenti sementara memberikannya masa untuk berfikir. Semakin lama masa diambil akan semakin besar 'damage' yang akan ditanggung oleh YB Dompok kelak. Ekekekekekek! Siapa yang akan ketawakan siapa nanti? hehehe!
Kata dia:
Barangkali SPU pun menjejaki UD jumpa ADUN Tahan. Pun SPU senyap sampai sekarang. Bruup...Bruup...Bruup... kata blogger Braveheart he he he...
Kata saya:
Inilah dunia! Nampaknya SPU sudah mengkhianati janji dan sudah 'brruppppp! (agaknya) Mungkin bRAVEhEART juga sudah 'Brrupppp' juga? Tapi aku apa peduli? SPU dan BH blogger yang tak setia pada janjinya (jika benar mereka brruppp!)
Kalau benar SPU dan BH sudah 'brruppp!', tutuplah mulut dan bontot kamu berdua...dan aku peduli apa? Tapi WZWH tetap akan lari dikejar ayam, huhu! Kahkahkahkah!
bagus sebelum berangkat ke Indonesia
Suriq larg Zuriq, mende urag nork berbahas senun, berbahas de sinin, akuq pon terlatoh larh pulork, ingat ke akuq berbahas dengan ong, hikhikhik! Zuriq! Ong tetap 'burrppp' dengan YB Dumpok