'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Wednesday, April 13, 2011

TEMBELING MAN, PERAK MAN...AISEH MEN..


Pic of The Tembeling Man..Aisehman!


WZWH menulis mengenai Tembeling Man (Sini).  Saya teringat pula tentang Perak Man (Sini)  Komdian WZWH menulis tentang 'Beraja di mata dan bersultan di hati'.....komdian pula melupakan Loji Nuklear yang dicadangkannya. Nampaknya pendiriannya kurang tetap atau dalam kata lain ada kecelaruan fikiran pada WZWH.

UD pernah menulis dan mengumpamakan WZWH dengan 'Septik Tank' sebagai kotak fikiran WZWH yang kurang layak jadi 'Think Tank' kepada 'Yang Berhormat'nya. WZWH cuba datang dengan idea hebat, melampau zaman ini dan bahkan melampau fikiran manusia..kerana itulah dia mencadangkan projek Lebah Madu Tualang yang akhirnya kelihatan tidak logik dan sangat kelakar (Sini).

Selalunya WZWH boleh tahan dengan provoke dari UD namun pada satu ketika dia juga gagal bertahan bila UD umpamakan dia sebagai seorang budak yang lari dikejar ayam (Sini) Hehehe! Maka WZWH pun menunjukkan wajah sebenarnya yang mudah marah...

Apapun, sesuat patut dilakukan untuk mengaktifkan semula blog SPU kerana blog berkenaan merupakan rujukan kepada blog-blog lain di Jerantut ini, tanpa SPU dunia maya Jerantut tidak lagi akan ceria:

1 comment:

Anonymous said...

Huhu. mmg WZWH ni jenis yg tak ada pendirian.