'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Thursday, May 27, 2010

SAPE WZWH NI WEH?


Aku tok kena sapa ni WZWH, keluarga kome drrulug tak ada nama begini. Laen amat rase nya nama tu.

Aku tingok pade blog dia dan aku bilek-bilek profile dia dan aku napok macam nih. Aku kupy bagi ke gon tingok juge, ade debawoh nun.

Gon tingok dia ada satu lagi blog selaen WZWH, namanya cerita kedai kopi. Selain dia sendiri ada lagi beberapa belas penulis bersama dengan beliau.

Tapi antaranya adalah proliwat dan pemuda PKR semenanjung. WZWH ni berkawan dengan pemuda PKR? Ada hubungan sulit?

Apakae patut kita percaya pada urag yang ade hubungan sulit dengan urag PKR? Munkin beliau ni ada ajenda tertentu gamoknya dan kita rakyat uu tembeling dah ditipu beliau ni idup-idup napok gaye nya.

Kalu nye betul dia ada hubungan dengan PKR, maknanya dia belot pada UMNO, kalau dia boleh belot pada UMNO maknanya dia boleh belot pada sapa-sapa saja termasuk bos dia, gamoknya lah.


6 comments:

WZWH said...

Salam saudara Urag Drrulug,
Orang Ulu Tembeling gelak dan ketawa kerana saudara tidak kenal WZWH. Ekekekeke..You really insult Ulu Tembelings' intelligent minds by not knowing WZWH! The more you spread hatred and lies story about WZWH the more supports WZWH get from his natives.

uRag dRrulug sEkali said...

haih Oih!! nye becakok urag putis pulok doh yek? aku tok ke reti mende aku urag tak sekuloh tingii. kerayan sunggoh lah. You will get more supports? kehkehkeh, you're a dreamer. where the f**k damm support you will get from? You should look at your self to know who you are...hik hik hik, sorry, sometimes I also 'mabuk' todi too..kehkehkeh

WZWH said...

Saudara Urag Drrulug,
Masek gon mencarut omputih..Jahek amat omm nih..omm sekulah tak? buat malu sakai Kuching ajeh..sakai Kuching lebih molek pada omm. Omm dapunglah cara jahek puak kalah politik. Omm tak setia dengan yang berhurmat omm guana omm nak naik politik omm. Omm campurlah dengan puak kalah.

Anonymous said...

Wei nyek cakap urang putih pulok budok budo nik, sapek nok sukong om tu budo. Akuk dan semuek urang asli Kumil dan Kucing taknyer ndok sukong urang budo mcm om ni

Musa Kumil

uRag dRrulug said...

isshh! peningdah akuk nih, akuk urag drrulug, tapi ade pulok urag drrulug skalik pulok

uRang sUngai sAt said...

Ish ish janganlorh ong pening sangat masek urang drrulug nanti ong kerayant puluk utuk ong tuh.