'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Wednesday, May 12, 2010

SPU MENGANJAK BLOG DI JERANTUT


Saya baru berblog, masih kena banyak belajar. Apa yang saya perhatikan adalah penulisan blog di Jerantut semakin berkembang dan SPU memainkan peranan penting bagi memberikan anjakan kepada penulisan blog-blog di Jerantut ini.

Kita harus mengucapkan terima kasih kepada Dato' Azizan kerana selain dari menulis di MelayuRaya Daily, beliau juga mempunyai blog Suara Majlis. Yang lebih penting adalah blog SPU yang beliau miliki ini banyak memberikan ruang dan peluang kepada penulis-penulis blog baru untuk mencari tapak.

Jika tidak ada usaha Dato' Azizan dalam Suara Prihatin UMNO Jerantut kemungkinan blog di Jerantut masih belum mampu mencapai ke tahap yang ada sekarang ini. Kami blogger akan terus memberikan sukongan kepada Dato' Azizan dan akan berdiri teguh dibelakangnya.


9 comments:

Anonymous said...

keh setuju dgn urag drulung.Pemimpin seperti ini yang rakyat nak.Bukan yang memboroikan oerut sendiri aje.

Anonymous said...

uRag dRrulug,

Benar, tapi lupakan jasa orang tua " BraveHeart" dia lah pemangkin nya, katanya SPU itu anak didek nya.

Memang benar Dato' Azizan si Rambut Kerinting itu berpotensi sebagai pemimpin penganti, pandangan nya jauh kehadapan, berstrategik akal, berpengalaman tentang pahit maung, masam ,kelat, keher dan manis, tebal jiwa melayunya. Ini dia pemimpin jerantut. Saya setuju dengan uRag dRrulug , Kita Sukong Dia. Aok!!!.

TQ Urang dHulu Seno.

Anonymous said...

Weh, rupa dah jelas. Nak tanding jawat apae. nak lawan KP, aok.

uRag dRrulug said...

kami urag drrulug tak kisoh sangat, asai pemimpin selalu2 datang menanya kabo dah kira ukey lah. kami sukung Tengku sabak dia anak Raja kami

sri tribuana said...

Matnye tukor gambo, yg jelas ni kabur, yg kabur dulu tu lebih jelas urangnya

uRag dRrulug said...

maknanya, dalam terang ada gelap dalam gelap ada terang. ada yang terang dan ada pula yg gelap masa depannya, beginilah kehidupan. kadang2 yg mulek org nampak jihek dan yg jihek urrag kata mulek.

zakigintong said...

salam
kenai amat gambo tu takan pakai gambo org kuching pulok,
tapi tak kisohloh janji pendapatnya baik amat.

SPU said...

salam,
makin meriah blog di Jerantut, abg braveheart kita mungkin boleh tidur lena bila adik2 dh boleh diharapkan

uRag dRrulug said...

Aok! sama2 kita baiki bior yg jihek menjadi mulek, yg mulek bertamboh mulek, tak gitu abang?