'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Saturday, December 11, 2010

ORANG PAS PUN GILA DUIT DAN BU*** JUGA


Pak Aji, stop kejap Pak Aji. Ketayap tu tanggal lah dulu kalau ye pun. Pasangan dia bukan main 'buka' nya, hehe! Astafirullah!! Alhamdulillah! Alhamdulillah!! Hehehe! Halal! Masuk Syurga juga kalau kalau ahli Pas


Harap maaf kerana kali ini posting UD agak ganas sedikit. Tetapi inilah kebenaran yang perlu kita maklumkan kepada khalayak ramai. UD menyiarkan ini bukan dengan ada apa-apa niat lain selain dari menyatakan yang benar dan untuk dijadikan pengajaran dan panduan kita semua.

Kali ini UD nak bawa perkara diluar lingkungan kita. Perkara yang tidak berlaku di DUN Tahan dan Jerantut. Bagaimanapun ini secara tidak langsung juga akan melibatkan kita apabila kita menghadapi PRU nanti. Ini mengenai parti dan mengenai pemimpin-pemimpin parti.

Beberapa laman blog bertubi-tubi menghentam beberapa pemimpin kanan Pas di peringkat pusat berkenaan dengan kegiatan tidak bermoral mereka. Sebelum ini, beberapa tahun lalu kita dikejutkan dengan berita Mat Sabu terlibat dengan perbuatan khalwat di Hotel Perdana Kota Bharu Kelantan. Maka cepat-cepat Nik Aziz menutup kes berkenaan bagi menutup malu kepimpinan Pas. Bagaimana pun tetap tidak dapat menutup 'kemaluan' pemimpin-pemimpin Pas berkenaan dan yang lain-lainnya.

Sebelum ini juga diberitakan seorang YB yang hanya dipanggil 'Din' dituduh mendagakan perhubungan sek dengan bukan muhrim, bahkan bini orang di Hotel  Pudu Raya. Tidak ada penafian dan tidak dihebahkan oleh puak-puak khawarij ini mungkin kerana cerita itu ada kebenarannya, jika tidak sudah tentu mereka juga akan melalak dan mengemukakan tuntutan saman kepada penyebar berita itu. (SINI)

Barubaru ini pula seorang lagi dan lagi tokoh Pas dituduh mengadakan hubungsn sulit dengan bukan muhrim dan dengan bini orang. Namun bisu juga jawapannya. (SINI)  Apa yang hendak saya utarakan disini adalah. Perbuatan ini bukan ada kena mengena dengan parti politik. Sikap kita selalunya akan cepat-cepat menuduh orang UMNO selalu lakukan  keburukan tapi hakikatnya orang Pas pun sama kerana mereka juga manusia yang lebah dengan godaan syaitan. Jika orang UMNO dituduh mengalah dan gilakan 'Duit' dan bu***', maka orang Pas pun serupa juga.

Cuma kita hendaklah selalu ingat bahawa bukanlah sesuatu parti yang buruk tetapi ahlinya dan pemimpinnya yang buruk laku. Cuma yang menjadi kebencian adalah Pas yang 'kunun'nya memperjuangkan Islam tetapi pemimpin-pemimpin juga tidak bermoral selain dari terlibat dengan merompak harta rakyat mereka juga terlibat dengan khalwat.


Hehehe! Apa kite nork kateq yok? 2 x 5 tetap sepuloh jugeq. Nasib tepat kiteq tarok belaku Yang Berhurmat bawok lariq anok dareq urag, yok? Kalo tidok, abih larh maluq kiteq sekapong dan sealor Temeling neh!

1 comment:

Ri~Kuala Pengor said...

Salam Sir Urag Drullug dan semua,,
Aku kumen pindek aje kali ni,,seboknya bab pulitik, aku tak mboh campur sangat...aku doh kabo ke ong..PULITIK dah jadi POLITAIK..ni la mendanya..setiap ape yg di laungkan oleh pemimpin setiap parti, ianya terjadi tak serupa bikin...Sudah jadi lumrah insan yg bergelor lelaki memang akan kebulur ke bayoi..begitu la sebaliknya...bab duit begitu juga,,pemimpin UMNO di taja uleh Mercedes, PAS di taja oleh VOLVO, PKR di taja oleh FERRARI...hehhehe ong tgk sape yg guna pruton, kancil dan kenari? buatan MALAYSIA tuuuu!