'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Thursday, September 13, 2012

'ORANG TEMBELING' - JANGAN KENA TIPU

Gon tingok video nih memulek,yok?


Anwar...'Orang Liwat' adalah 'Political Animal'. Bahkan lebih sesuai digelar 'Setan Politik' kerana pengaruhnya mampu membuatkan penyokongnya tetap menyokong dan menganggapnya benar walaupun sebenarnya dia memang salah.

Adik-adik dan anak-anak kita yang baru mengenal politik dan menganggap bahawa menyokong Anwar adalah satu perjuangan, jangan lagi jadi bodoh dan diperbodohkan. Kita sudah mengenali Anwar bahawa dia tidak pernah rasa bersalah. Kerana itulah apabila beliau dituduh, maka beliau tidak pernah menjawab tuduhan-tuduhan itu bahkan sebaliknya menuduh orang lain bagi mengalihkan pandangan.

Anwar tidak pernah menjawab apakah beliau meliwat atau tidak? Ramai sudah sahabat dan orang terdekatnya percaya bahawa memang Anwar meliwat. Mereka-mereka yang diliwat sudahpun mengaku dan membuat laporan polis. Hanya Kak Jijah saja yang masih tetap setia memegang rahsia.

Mungkin UMNO bukanlah sebuah parti yang benar-benar 'perfect', mungkin juga ada pemimpin-pemimpin UMNO yang bukan juga 'perfecf', namun menyerahkan kuasa kepada seorang peliwat untuk menjadi PM adalah satu taruhan yang sangat berisiko. Jangan benarkan peliwat jadi PM kerana tentu nanti kita juga akan diliwat minda dan jiwa.


Adeq surag dueq bebudok hark yang raseq demeq ceredek belajor tinggiq, tapiq sebenornyeq dimeq tu budo amart. Kerayanth kalau tunggeng punggong pun dimeq sukong!! Ishh! tork emboh akuq aihh!

No comments: