'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Wednesday, September 26, 2012

SEMUA SALAH UMNO?






Baru-baru ni heboh dan kecoh dibuatnya bila Anu arr Berahi dilaporkan menaiki Jet Peribadi jalan-jalan cari makan di Sabah. Sebelum itu diberitakan Kerajaan Selangor membelikannya sebuah Bas Mewah yang bernilai jutaan ringgit.

Soalannya dari mana dapat duit sebanyak itu? Maka kita pun teringat akan duit-duit kertas bernilai RM500 dan RM1000 yang telah dihentikan pengunaannya semasa era Tun Dr Mahathir dulu.

Bila ditanya kepada Anu arr, kejap katanya pinjamkan kejap lagi disewa....soalan hanya satu tapi kenapa jawapannya berbagai-bagai dan berlainan pula? Dari mana KM (Bukan MB) Selangor mendapat peruntukan besar berjuta ringgit untuk membelikan Bas Mewah untuk dihadiiahkan kepada Anu arr? 

Oooo! Itu semua salah UMNO. Semua itu konspirasi UMNO.


Aiii! Sukeq lah urag ada heli miwoh, kerite miwoh, jetski miwoh, Akuq pek be-mendeq! Ade parau pun perau sompong, tarok behinjeq.......

No comments: