'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Monday, October 10, 2011

APAKAH 'KITA' JADI PILIHAN KITA?




Semalam WZWH menulis tentang parti KITA (klik sini). Sebelum itu dilaman-laman facebook dan blog-blog lain juga sudah membincangkan mengenai parti KITA (Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air) (klik ke blog KITA Pahang) Baca juga diblog Pahang Daily Online dan Cucu Mat Kilau yang juga megisahkan mengenai KITA.

UMNO janganlah menganggap ini hanya soal kecil dan memandang rendah terhadap Parti KITA. Jika PRU12 lalu pembangkang telah banyak mendapat undi simpati dan undi protes dari rakyat kerana kecewa dengan kepimpinan UMNO, maka tidak mustahil pada PRU13 nanti KITA akan mendapat undian itu atas dasar protes terhadap kerajaan dan calon-calon yang bertanding.

Sebagaimana kata WZWH, tidak mustahil Parlimen Jarantut akan di pertandingkan secara 3 penjuru. Begitu Juga DUN-DUN lain termasuklah DUN Tahan dimana rakyat sudah hendak memilih calon dan tidak lagi hanya kepada parti politik yang diwakilinya. Wallahualam!

Al-fatihah kepada Sdr. Razman Sidek AJK Pemuda UMNO Bahagian Jerantut yang telah pulang ke rahmatullah petang semalam dan takziah kepada keluarganya.


No comments: