'

~ 'uRag dRrulug' adalah dialek pedalaman Ulu Tembeling di Pahang bererti 'Orang di Ulu'- Walaupun terdapat loghat pertuturan berbeza diantara beberapa kampong @ Gusai, Mat Daling, Kg. Bantai, Kuala Sat serta Kg. Pagi namun memahami antara satu sama lain dan merasakan bahawa kami tetaplah satu. Blog satira ini membawa suara anak daerah terpencil dan terpinggir ke persada dunia, - serius dan sinis ~

mutiara kata UD:

mutiara kata UD:
bukan aku hendok, bukan aku mintok...
dunieq tork tau maluq..

Monday, October 3, 2011

LAGI BERKENAAN ADUN TAHAN

Rajin Dato' ni. Sorang pulak tu! Tapi ini semasa didepan kamera saja, hehe!


Kita dikejutkan dengan berita kepergian allahyarham YH Dato' Ghazali Sulaiman, Setiausaha UMNO Bahagian Jerantut kerahmatullah beberapa hari lepas. Mohon sahabat semua dapat menyedekahkan Al-Fatihah kepada beliau semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman.

Dari desus-desas disana-sini, termasuk dari Ketua Wanita sendiri bahawa YB ADUN Tahan banyak menghulurkan bantuan sejak awal lagi dalam menguruskan hal-hal berkaitan urusan rawatan hospital serta pengurusan jenazahnya. Terima kasih juga kepada anak-anak buah YB teruatanya 'Ijat' dan kawan-kawan kerana pertolongan dan usaha mereka. Tanpa prejudis, UD mengangkat ibu jari memberikan sokongan dan ucapan syabas serta tahniah kepada YB ADUN Tahan. Adalah diharapkan beliau akan meneruskan kerja-kerja kebajikan dan ibadah khususnya kepada dan berkaitan dengan kepentingan rakyat di DUN Tahan.

Bila UD memuji YB ADUN Tahan sudah pasti ada pihak yang senyum sinis dan menyangka serta menuduh bahawa UD sudah dibeli, namun dengan ikhlas dinyatakan bahawa UD bukanlah orang demikian dan wang ringgit bukanlah keutamaan bagi UD kerana dengan apa yang ada UD sudah sangat bersyukur. Membantah dan membangkang bukan bermakna tidak menyokong sama sekali.

Cuma inilah sikap UD, menyatakan kebenaran serta berani menyatakan pendapat walaupun dianggap salah dan sering disalah anggapkan. 

Blog ADUN Tahan yang sudah macam 'jeremun' tu bila nak dikemaskinikan? Hehehe! Dalam kehidupan ini kita saling memerlukan antara satu sama lain. Tidak akan tegak pohon tanpa akar yang menjalar didalam bumi walaupun tidak kelihatan.

Yang Berhurmat, pembahagian saham Felcra itu mestilah dengan jujur dan telus. Hark berhak dapart mesti dapart, hark dorh kaye rayeq janganlah diberiq walaupun dieq kroniq, sabak ong jugeq sebagai pemipin akan ditanyeq de akhirat natiq !


3 comments:

urag drrulug de kualeq said...

hahaha, UD dpt prujek ke? atau dh dpt saham Felcra atas nama diri sendiri dan untuk anak bini juga? hehehe

uRag dRrulug said...

haha, ya sy dh dpt saham felcra nama sendiri, nama bini dan atas nama anak yg masih belum lahir lagi, begitlah hakikatnya

Anonymous said...

kalo dumpok lagik jadiq yb...kome doh tak nok sukong bn......biar kamiq sukong parti pas pulok